Joel Holmes - Piano (USA)
Roberto Manzin - Alto sax (IT/UK)
Carmelo Leotta - Bass (IT)
Hans Otto - Drums (DE)

Joel Holmes ist ein Grammy-nominierter, international anerkannter Pianist, Produzent und Komponist. Er tritt in unterschiedlichen Projekten auf der ganzen Welt auf, von New York bis Japan, und überzeugt die Zuhörer mit seinem einzigartigen Gefühl und Groove. Joel Holmes hat Konzerte mit Roy Hargrove, Jimmy Cobb, Nnenna Freelon und Javon Jackson u.v.m. gegeben. Sein Repertoire besteht aus traditionellem Jazz, World Musik, Nu-Jazz, Neo-Soul, Hip Hop und Elektronischer Musik.

Joel Holmes is a Grammy Nominated internationally known Pianist, Producer, and Composer, performing in various formations from New York to Japan, convincing the listeners with his unique touch and sense of groove. He has played with Roy Hargrove, Jimmy Cobb, Nnenna Freelon, Javon Jackson etc. His repertoire ranges from traditional Jazz, to world music, Nu-Jazz, Neo-Soul, Hip Hop and Electronic music.

Roberto Manzins musical life began in Milan where he moved with his family when he was five, he studied music privately and then at the school Civica Scuola di Musica Villa Simonetta. During the 1990s he was part of the Tony Scott Jazz Quintet. Manzin became a successful session player, contributing to eight albums in 1992 alone, with leading Italian artists as well as featuring in several TV commercials. Manzin performed regularly in Milan jazz clubs with Italian jazz musicians such as Renato Sellani, Bruno De Filippi, Gianni Cazzola, Tullio De Piscopo, Giorgio Buratti and Marco Ratti. In the same period he toured with the Italian singer Enzo Jannacci and the American artist Gene Anthony Ray (who played the role of Leroy Johnson in Fame). Manzin also worked extensively in TV where he played with, among others, James Brown, Zucchero Fornaciari and Manu Katché. In the late 1990s Manzin migrated to London, where he continued his musical activity. Over the years Manzin has performed and/or recorded with Martha Reeves and the Vandelas, Donna Summer, Dave Weckl, Jim Mullen, Harvie S, Pino Palladino, Trilok Gurtu, Kai Eckhardt, Dennis Rollins, Roberto Pla, Roland Perrin, Richard Bailey, Ernesto Simpson and many others. Manzin continues to be a popular session player (he recorded on eight albums in 2010, ranging in style from Pop to Latin, Rock/Blues, Ska and Jazz) and appears in music festivals throughout Europe.

Carmelo Leotta ist ein in ganz Europa beheimateter Musiker, der sich die Vielfalt der musikalischen Strömungen wie Jazz, Blues, Electronic und Ethno-Musik zu eigen gemacht hat. Als Arrangeur, Produzent und Komponist hat er vier Solo-Alben veröffentlicht. Heute präsentiert er Ihnen kammermusikalischen Jazz mit seinem aktuellen Trio, bestehend aus Tal Arditi, einem hochbegabten jungen Gitarristen aus Israel an der Gitarre und dem erfahrenen amerikanischen Saxofonisten Dustin Drews.

Hans Otto ist ein in Leipzig/Berlin ansässiger, offener und vielseitiger Jazz, Rock und Pop Schlagzeuger, Lehrer und Songschreiber. 1986 in Ost-Berlin geboren und aufgewachsen, nahm Hans im Alter von 6 Jahren ersten Unterricht. Hans studierte Musik in Weimar, Leipzig und Jerusalem bei Heinrich Köbberling, Jo Thönes, Rony Holan, Richie Beirach, Michael Wollny, Johannes Enders, Frank Möbus, Michael Schiefel, Eli Dgibri, Albert Beger u.A. und machte seinen Bachelor of Music 2017 mit Auszeichnung. Er spielte bisher mit Musikern wie Richie Beirach, Alexander von Schlippenbach, Christian Kögel, Detlef Beyer, Marc Muellbauer, Matze Eichhorn, Werner Neumann, Joahnnes Enders, Albert Beger, Michael Blake, Joel Holmes u.A. und stand mit seinen Projekten schon im Vorprogramm von Billy Hart, Birth Control, Frank Zappas ‚Banned from Utopia‘, Siena Root u.A. Aktuell ist Hans Lehrer in der Kunst- und Musikschule Havelland und der Musikschule Paul-Hindemith Berlin-Neukölln und studiert pädagogisch/künstlerischen Masterstudiengang Musik in Leipzig und ist darüber hinaus mit vielen Projekten unterwegs. Hans Otto is a Leipzig/Berlin based drummer for jazz, rock and pop music; teacher and songwriter. Born in 1986 in east Berlin he took first lessons at the age of 6. Hans studied music in Weimar, Leipzig and Jerusalem with Heinrich Köbberling, Jo Thönes, Rony Holan, Richie Beirach, Michael Wollny, Johannes Enders, Frank Möbus, Michael Schiefel, Eli Dgibri, Albert Beger etc.  And finished his degree with distinction in 2017. He played with Richie Beirach, Alexander von Schlippenbach, Christian Kögel, Detlef Beyer, Marc Muellbauer, Matze Eichhorn,Johenns Enders, Werner Neumann,  Albert Beger, Michael Blake, Joel Holmes etc. and played concerts on the same stage with Billy Hart, Birth Control, Frank Zappas ‚Banned from Utopia‘, Siena Root etc. Nowadays Hans is a teacher for drums in Berlin and Brandeburg and in studies for an instrumental/pedagogic master degree and never the less on tour with a lot of projects.

Location:
Zig Zag Jazz Club GmbH
Hauptstr. 89, 12159 Berlin

  1. Show: 19:30 Uhr - 20:30 Uhr (Einlass 18:30 Uhr) 

  2. Show: 21:30 Uhr - 22:30 Uhr (Einlass 21:00 Uhr)

    Eintritt frei - Beitrag erwünscht

Sitzplatzreservierung

IMPORTANT: The time you book your reservation for is the beginning of the concert! Please make sure to arrive at the club in time, but at least 15min before the concert starts, as we allocate seats on a first-come-first-serve basis. Arriving too late (less than 15min before the concert) may cause that your seats will be no longer available, especially when the concert is booked out.

In order to comply with the current distance and hygiene regulations, we will from now on present 2 shows per evening with a changing audience, as it is also common in cities like New York and London. This will create a very special, intimate and familiar atmosphere for you and us through the resulting new room layout with sofas and upholstered chairs distributed throughout the entire room and will ensure an even more intense and electrifying live music experience, which you will be able to enjoy more than ever before!

Reservations are limited due to social distance regulations.

We ask for your understanding that due to the newly regulated room layout, group reservations are more likely to receive a seat with a table than single person reservations. Thank you very much

(Our team has been thoroughly informed about the hygiene regulations. Please take note that we strictly adhere to the hygiene regulations and distance instructions).

Hinweise zur Reservierung - WICHTIG: Die Uhrzeit, zu der Sie reservieren, ist der Konzertbeginn. Bitte beachten Sie, rechtzeitig, mindestens jedoch 15min vor Konzertbeginn, am Club zu erscheinen, da wir Sitzplätze auf First-Come-First-Serve-Basis vergeben. Die Uhrzeit, zu der Sie reservieren, ist der Konzertbeginn. Bei zu spätem Erscheinen (weniger als 15min vor Konzertbeginn) können Ihre Plätze wieder freigegeben werden.

Um die aktuellen Abstands- und  Hygienevorschriften einzuhalten, werden wir ab sofort 2 Shows pro Abend mit einem wechselnden Publikum präsentieren, wie es auch in Städten wie New York und London üblich ist. Dies verschafft uns und Ihnen durch die daraus entstandene neue Raumaufteilung mit im gesamten Raum verteilten Sofas und gepolsterten Stühlen eine ganz besondere, intime und familiäre Atmosphäre und sorgt für ein noch intensiveres und elektrisierenderes Livemusikerlebnis, welches Sie so mehr denn je genießen können!

Reservierungen sind begrenzt aufgrund der sozialen Distanzierungsvorschriften.

Wir bitten um Ihr Verständnis, dass Gruppenreservierungen aufgrund der neu geregelten Raumaufteilung eine höhere Wahrscheinlichkeit auf einen Sitzplatz mit Tisch erhalten als Einzelpersonen. Vielen Dank!

(Unser Team wurde gründlich über die Hygienevorschriften informiert. Bitte nehmen Sie zur Kenntnis, dass wir uns strikt an die Hygienevorschriften und Distanzierungsmaßnahmen halten.)


ENTRANCE FEES
One of the reasons that makes the zig zag jazz club so unique is that it is the first and only jazz club in the world that manages to finance world class events through a crowd funding concept. How do we do it? Its quite simple… during the break of the concert we make an announcement regarding the collection for the evening. For most concerts (excluding the jam session) we inform our customers that a fee of around 15€ per person will allow us to fairly compensate the musicians. Some people give more and some give less… and that´s ok… we ´ve already successfully promoted hundreds of concerts like this!!!

EINTRITT
Einer der Gründe, die den Zig Zag Jazzclub so einzigartig machen, ist, dass er der erste und einzige Jazzclub der Welt ist, dem es gelingt nur durch freiwilligem Eintritt/Crowdfunding Events von Weltklasse zu finanzieren. Und wie machen wir das? Ganz einfach. Während der Konzertpause geben wir bekannt, dass wir Geld einsammeln werden. Bei den meisten Konzerten (außer Jam Sessions) informieren wir unsere Kunden, dass ein Beitrag von ungefähr 15 Euro es uns erlaubt die Musiker gerecht zu bezahlen. Manche geben dabei mehr und andere weniger... und das ist auch in Ordnung. Wir haben auf diese Weise schon Hunderte Konzerte organisiert.