PEDT_Nicole_Müller_Mail.jpg

Peter Ehwald sax
Andreas Lang bass
Robert Landfermann bass
Jonas Burgwinkel drums

Two double basses build the underlying beat for the compositions of Berlin saxophonist Peter Ehwald. His clear compositional ideas come ever paired with unbridled playfulness and spontaneity. How the two bassists orbit his playing is spectacular…

“I want to act out something wild and create beautiful sounds at the same time; warm, contrapuntal, free indeed and liberated, yet still thoroughly composed,” says Ehwald about his search for what is supposed to contrast with the mainstream. He often takes it from constellations, going with a basic idea and nurturing it. One can also witness this in his long-lasting quartet, Paragon, featuring UK drummer Jon Scott, and pianist Arthur Lea.

With Robert Landfermann and Jonas Burgwinkel (both to be heard and admired recently with Pablo Held on ‘The Trio Meets John Scofield’), as well as the wild Berlin-based Dane, Andreas Lang, he created such a group.

After their Debut in 2013, Double Trouble have tested the frontiers of their music in many concerts. Consequently the second release documents Double Trouble Live. Andreas Lang contributes earthiness, Robert Landfermann produces improvisational techniques from far beyond the jazz idiom: they are two poles ideally complementing each other, enriching the enormous live impact of Double Trouble. Jonas Burgwinkel’s drumming is imaginative, unpredictable and energetic. These three musical partners and kindred spirits provide the ideal context for Peter Ehwald’s diversified, emotional and virtuosic play on the saxophone. In his own words: ‘I was looking for a combination of instruments and players with whom I can explore an ever-changing mixture of song-like structures, chamber music and free formal improvisation.’

Bei Peter Ehwald sind klare kompositorische Ideen stets gepaart mit entfesselter Spielfreude und Spontaneität. Dabei umkreisen ihn seine Bassisten eindrucksvoll. Andreas Lang bringt das Erdige, Robert Landfermann steuert Improvisationstechniken jenseits des Jazz-Idioms bei. Das Schlagzeugspiel von Jonas Burgwinkel ist unvorhersehbar und energetisch. Genau das macht die Musik von Double Trouble zu einer von heute: relevant, glaubwürdig und authentisch. Das zweite Album ist überfällig! Passend zum originären Sound der Band und den energiegeladenen Liveauftritten ist die Veröffentlichung auf dem Berliner Label jazzwerkstatt diesmal ein Konzertdokument.

„Die Musiker zählen zu den spannendsten in Europa. Diese Musik ist wild, ist frei, aber auch ganz fein und subtil. Kraftvoll, kantig und melodieversessen. „ Ulli Habersetzer, BR Klassik

"keine blutleere Avantgarde, sondern heiße, vorwärtsstürmende Begeisterung!" Jörg Konrad, Jazzpodium

Beginn 21:15 Uhr( Einlass 20:00 Uhr) 
Eintritt frei – Beitrag erwünscht

Sitzplatzreservierung


ENTRANCE FEES
One of the reasons that makes the zig zag jazz club so unique is that it is the first and only jazz club in the world that manages to finance world class events through a crowd funding concept. How do we do it? Its quite simple… during the break of the concert we make an announcement regarding the collection for the evening. For most concerts (excluding the jam session) we inform our customers that a fee of around 15€ per person will allow us to fairly compensate the musicians. Some people give more and some give less… and that´s ok… we ´ve already successfully promoted hundreds of concerts like this!!!

EINTRITT
Einer der Gründe, die den Zig Zag Jazzclub so einzigartig machen, ist, dass er der erste und einzige Jazzclub der Welt ist, dem es gelingt nur durch freiwilligem Eintritt/Crowdfunding Events von Weltklasse zu finanzieren. Und wie machen wir das? Ganz einfach. Während der Konzertpause geben wir bekannt, dass wir Geld einsammeln werden. Bei den meisten Konzerten (außer Jam Sessions) informieren wir unsere Kunden, dass ein Beitrag von ungefähr 15 Euro es uns erlaubt die Musiker gerecht zu bezahlen. Manche geben dabei mehr und andere weniger... und das ist auch in Ordnung. Wir haben auf diese Weise schon Hunderte Konzerte organisiert.